17 אלף איש קבלו את פניו של מרן הגר"ח בביתר // גלריה

    בעריש פילמר | צילום: אלי סגל 1 Comment on 17 אלף איש קבלו את פניו של מרן הגר"ח בביתר // גלריה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעמד חסר תקדים והתרגשות רבה בקרב תושבי ביתר עילית, שהשתתפו בביקורו ההיסטורי של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א בביתר עילית, במעמד מיוחד לחיזוק ענייני התורה והשבת.

    על פי הערכות המשטרה, נרשמה באירוע השתתפות שיא של כ-17,000 אלף איש, כאשר כבר משעות הבוקר המוקדמות צבאו המונים על שערי האולם בו נערך המעמד, על מנת לתפוס מקומות מיד עם פתיחת הדלתות. תוך דקות ספורות מאז פתיחת הדלתות, היה האולם כבר מלא על גדותיו, כאשר המונים נוספים נותרו בחוץ.

    עם כניסתו של מרן שליט"א לאולם יחד עם חבר מועצג"ת הגרב"מ אזרחי שליט"א, נעמד קהל האלפים על רגליו ופצח בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף" במשך שעה ארוכה. לאחר מכן נאמרו פרקי תהילים לישועת הכלל והפרט ע"י הגאון ר' מאיר שמחה אוירבאך שליט"א רב שכונת הדקל.

    את המשא המרכזי במעמד נשא הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצגה"ת, שהרעיד את הקהל ערב פתיחת זמן חורף בישיבות, והכריז, כי "נוכחותו של מרן שר התורה מחייבת את הציבור. התורה לא ניתנה ליחידים, כל אחד ואחד חייב לשאוף לגדלות אין סופית בתורה בכל חלקיה, בעמל וניצול הזמן אשר יש להקפיד עליו מכל משמר דבר יום ביומו". כמו"כ הזכיר את עניין חיזוק שמירת השבת וההקפדה על קבלת שבת בזמנה ואף קודם לכן.

    לאחמ"כ נערך סיום מסכת שנלמדה בישיבת בן הזמנים "רבנו יוסף שלום" בראשות הרה"ג עובדיה הומינר, העומדת בנשיאותו של מרן.

    בסיום מעמד קבלת הפנים, ביקר מרן בהיכל "הישיבה הגדולה רמות" בראשות הגאונים רבי חיים יהודה מן ההר שליט"א ורבי משה פינקל שליט"א, אשר קבעה את משכנה בעיר ביתר עילית, והאציל מברכותיו על הישיבה, ראשיה ותלמידיה.

    לאחר מכן נסעה שיירת הרכבים לאתר הגנרטור החדש בגבעה ב', שם התקיים טקס חנוכת הגנרטור החדש שע"י ועד מאירי השבת בראשות הרב מרדכי באש. לאחר דברים שנשא המרא דאתרא הגר"י טופיק שליט"א, כובד מרן בהפעלתו הראשונה של הגנרטור והאציל מברכותיו לכל העוזרים והמסייעים לדבר גדול וחשוב זה.

    בהמשך התקיימה תפילת מנחה ברוב עם בבית המדרש החדש שע"י "קהל פרושים" בשכונת הגפן שם הותקנו מערכות חשמל ומים מיוחדות לשבת כהוראת מרן שליט"א.

    סיומו המוצלח של הביקור, מהווה צל"ש לצוותים שעמלו על ההכנות לביקורו של מרן שליט"א, החלו כבר מסוף השבוע שעבר, עם קבלת האישור על ביקורו של מרן בביתר. צוותי עיריית ביתר נערכו בחפ"ק מיוחד לתכנון וארגון האירועים המרכזיים בניצוחו של ראש העיר וממלא מקומו, וכן נציגי דגל התורה יוסף שטרית וישראל גולומב, וצוות לשכותיהם, והפיקו אירוע מאורגן לעילא, זאת על אף זמן ההתראה הקצר שניתן.

    ממלא מקום רה"ע יצחק רביץ אומר, כי "ביתר עילית התלכדה לכינוס היסטורי, חסר תקדים. כתושב ותיק בעיר, אני יכול לומר שמעולם לא ראיתי מעמד כזה בביתר עילית, כאשר אלפי תינוקות של בית רבן עומדים ברחובות העיר ודגלים בידיהם, וחולקים כבוד למרן שר התורה. ניתן היה לחוש את הדריכות באוויר בעת משאו של ראש ישיבת עטרת ישראל הגרב"מ אזרחי שליט"א, שחיזק את הציבור לקראת זמן חורף הבעל"ט".

    DSC_5408

    DSC_5417

    DSC_4693

    DSC_4725

    DSC_4738

    DSC_4826

    DSC_4874

    DSC_4923

    DSC_4945

    DSC_4952

    DSC_4958

    DSC_4970

    DSC_5223

    DSC_5319



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ימים על ימי מלך תוסיף הוא זה שמחזק את הדור